I.v.m. onze nieuwe webshop zijn wij vandaag telefonisch beperkt bereikbaar.

Veelgestelde vragen

Bestellen
  • Op de pagina stap voor stap staat omschreven hoe u een bestelling kunt plaatsen.

  • U kunt proberen een stap terug te gaan in de webshop. Vaak kunt u weer verder gaan met uw bestelling. Indien dit niet werkt en de webshop functioneert niet goed, dan vragen wij u dit aan ons te melden via het contactformulier.
  • Als u niet via de webshop kunt bestellen kunt u ook een bestelling buiten de webshop om plaatsen. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar info@aluminiumopmaatgemaakt.be met uw bestelling en n.a.w. gegevens. De klantenservice stuurt u in dat geval een factuur voor uw bestelling, zodra deze factuur betaald is wordt uw bestelling in behandeling genomen. Indien uw bestelling alleen producten bevat welke op de webshop te bestellen zijn wordt er € 6,05 incl. BTW. administratiekosten in rekening gebracht.
  • Nadat uw bestelling is afgerond en/of de betaling is voldaan, wordt het aluminium product voor u op maat gemaakt. U kunt daarom niet meer van uw bestelling afzien. Indien u in het bestelproces nog voor de online betaling/afronding bent, kunt u het bestelproces annuleren door uit te loggen, naar de homepage te gaan of de site te verlaten. Uw gegevens worden dan niet opgeslagen.
  • Wanneer wij de status veranderen naar 'in productie' is wijzigen en/of annuleren niet meer mogelijk. Na overleg met de klantenservice kunt u eventueel extra producten toevoegen. Wanneer dit nog mogelijk is wordt u geïnstrueerd hoe u de extra producten kunt bestellen.
  • Voor bestellingen onder de € 50,00 exclusief btw wordt een kleine order toeslag van € 7,50 exclusief btw toegepast. Deze toeslag is bedoeld om de opstartkosten te dekken, zodat we ook kleine bestellingen kunnen blijven aanbieden.
Betalen
  • Aluminiumopmaatgemaakt.be werkt met MultiSafepay als betrouwbare betalingsprovider. U kunt kiezen uit verschillende betaalmethoden, als: iDEAL, creditcard en overboeking. Indien u geen betaling via internet kunt voldoen, kunnen uw pakketten ook verstuurd worden onder Rembours. Daarmee wordt de betaling aan uw voordeur (geen postbusadres) geregeld. Onze koerier incasseert remboursbedragen tot € 250,- incl. BTW en maakt het geïnde bedrag, aan Aluminiumopmaatgemaakt over.  De kosten voor rembours inclusief verzendkosten kunnen wij pas bepalen zodra de bestelling onder rembours bij ons bekend is. Deze prijzen zijn namelijk afhankelijk van het gewicht van het totaalpakket, de pakketafmeting wanneer deze ingepakt is en de rijafstand en kunnen oplopen tot ca. € 250,- incl. BTW.
  • Ja dit is mogelijk. U kunt dan kiezen voor een rembours zending, hiermee betaald u contant bij levering aan de deur. Dit is echter wel een relatief dure leveringsoptie. U kunt eventueel ook kiezen voor afhalen op onze locatie in Maasdijk (NL) waarbij u ook voor de betaalmethode PIN kunt kiezen. U betaald uw bestelling met pinbetaling bij afhalen. Let op hierbij is contante betaling geen optie.
  • Tijdens het bestelproces kunt u uw bedrijfsnaam en BTW-nummer invoeren. Wanneer u een BTW-nummer heeft ingevoerd voordat u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u automatisch een BTW-factuur per e-mail na afronding en betaling van uw bestelling.
  • Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.
Levertijden
  • De levertijd van de producten staan vermeld bij de productomschrijving en onderaan in het invulvak. Daarnaast wordt de totale levertijd van uw bestelling getoond in de winkelwagen onder het knopje ‘Ga door naar afrekenen’.
  • Helaas is dit niet mogelijk. Tegenwoordig zijn nagenoeg alle bestellingen spoed en ontstond er een wachtrij voor spoedbestellingen. Wij proberen alle bestelling zo spoedig mogelijk te leveren.
Verzenden & afhalen
  • Wij geven de meeste producten mee met onze koeriersdienst. Wanneer uw pakket voldoet aan de eisen voor een zending met track & trace ontvangt u naast de verzendbevestiging ook een track & trace code per e-mail. Wanneer uw pakket niet voldoet aan de eisen voor een track & trace zending wordt deze door onze koerier zonder track & trace code geleverd. Dit is voornamelijk bij de wat grotere pakketten. Er dient in dat geval ten alle tijden iemand op het adres aanwezig te zijn. Een dag voor levering wordt u per e-mail op de hoogte gebracht van uw levering. Om uw pakket ongeschonden te leveren worden uw producten voldoende ingepakt. Onder Verzendservice vindt u meer informatie over de wijze van verzenden.
  • Wij bieden niet bij alle pakketafmetingen een track and trace service aan. Via de e-mail wordt u op de hoogte gehouden van uw bestelling. Wanneer uw pakketafmeting voldoet aan de eisen van de distributie met track & trace, krijgt u een track & trace code zodra uw pakket in het bezit is van onze koerier. Hiermee kunt u het pakket tijdens het transport volgen. Onder Verzendservice vindt u meer informatie over de wijze van verzenden.
  • Indien u tijdens het bestelproces heeft gekozen voor afhalen van uw bestelling, ontvangt u van ons een e-mail zodra uw bestelling gereed is. In dit e-mailbericht staat het adres vermeld waar u de producten kunt komen afhalen. Bij contact staan ook de twee mogelijke afhaaladressen in Maasdijk (NL) en Westmalle (BE) vermeld inclusief de openingstijden.
  • Indien u in het bestelproces heeft gekozen voor afhalen, maar dit door omstandigheden niet lukt, kunt u alsnog uw aluminium producten laten bezorgen. Stuurt u ons een verzoek via het  contactformulier. Wij kunnen u een factuur sturen van het nog te vorderen bedrag en na ontvangst van betaling zullen wij uw producten per koerier toesturen. LET OP!: aan verzending zitten extra kosten verbonden.
Retourneren
  • Het grootste deel van onze artikelen kunnen niet worden geretourneerd. De aluminium producten maken wij voor u op maat naar de maten die u opgeeft. Indien u een klacht heeft over het aluminium product of als er sprake is van schade, dan verzoeken wij u het contactformulier in te vullen. Wij nemen dan snel contact met u op en zullen met een gepaste oplossing komen.
  • Voor producten die op maat gemaakt worden, geldt geen herroeppingsrecht. Zie artikel 10 van de algemene voorwaarden.

    Voor producten met standaard afmetingen geldt het volgende:

    U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    Gevolgen van de herroeping
    Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

    Ons retouradres
    Honderdland 504
    2676 LV Maasdijk
    Nederland

    U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Garantie
  • Voor onze aluminium producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Reclamering van uiterlijk waarneembare gebreken dient u schriftelijk dan wel per mail bij ons in te dienen, zo spoedig mogelijk na levering van het materiaal. Onverminderd de wettelijke rechten die u heeft, geven wij 6 maanden garantie op de geleverde materialen. De garantie houdt in dat we de gebreken herstellen en/of u de bestelling (gedeeltelijk) opnieuw toesturen of u een evenredig deel van het factuur bedrag retourneren. Geen garantie wordt gegeven zodra gebreken het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig gebruik, niet of onjuist onderhoud en bij installatie, montage, wijziging of reparatie door opdrachtgever of door derden.
  • Mocht u een klacht hebben, dan vinden wij dat bijzonder vervelend voor u. Wij verzoeken u een mail te sturen naar klachten@aluminiumopmaat.nl, zodat wij samen met u tot een passende oplossing kunnen komen. Uw klacht wordt binnen 1 week beantwoord. Indien wij er samen niet uitkomen, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag ( www.sgc.nl). Ook kunt u zich wenden tot de geschillencommissie of het Europese online geschillenplatform (ODR). Voor meer informatie hierover verwijzen wij u door naar de websites van de Geschillencommissie en het ODR.
Account
  • Een account kunt u op twee manieren aanmaken.
    • Via het knopje ‘account’ komt u op de inlogpagina. Hier kunt u kiezen voor ‘account aanmaken’ om een nieuw account aan te maken. Voer vervolgens de verplichte gegevens in en een door uzelf verzonnen wachtwoord. Wanneer u op ‘Verstuur’ klikt is uw account aangemaakt. Alle overige gegevens kunt u direct in uw account aanvullen.
    • Tijdens het bestelproces kunt u ook het account aanmaken. U vult tijdens het bestelproces uw gegevens in waaronder ook een door uzelf verzonnen wachtwoord. Uw account wordt dan echter niet direct aangemaakt. Pas wanneer u de bestelling helemaal heeft gecontroleerd en afgerond wordt uw account definitief.
Producten
  • Ja, voor de meeste grote bestellingen kunt u een offerte aanvragen, wij zullen dit bij het binnenkomen van uw aanvraag beoordelen. U kunt daarnaast ook een offerte opvragen indien u afwijkende maten of bijzondere aluminium constructies wenst te bestellen. Hiervoor gebruikt u het contactformulier.
  • Wilt u meer dan wij online bieden? Mail ons dan via het contactformulier. Wij zullen in dat geval de mogelijkheden voor u bekijken en u eventueel een offerte aanbieden.
  • Iedereen die een product bij Aluminium op Maat heeft gekocht, kan een review achterlaten. Een aantal dagen na de levering, wordt automatisch een uitnodiging verstuurd met de mogelijkheid om een productreview te schrijven.
  • Uitnodigingen voor het achterlaten van een productreview, worden alleen verstuurd naar het e-mailadres van het account waarmee een bestelling is geplaatst. Alleen met een ingelogd account kan een review worden geschreven. Alle reviews worden hierna door medewerkers van Aluminium op Maat handmatig gecontroleerd op echtheid. Hierbij wordt o.a. gecontroleerd of met het account daadwerkelijk het betreffende product is gekocht.
  • Ja, er worden zowel positieve als negatieve reviews geplaatst de website.
  • Nee, er worden geen betaalde reviews geplaatst op de website. Reviews kunnen op eigen initiatief worden geschreven (na ontvangst van een uitnodiging). Hier staat geen beloning tegenover.
  • Dit word maandelijks gecontroleerd en doorgezet naar de website.
  • Een review word niet geplaatst bij grof of beledigend taalgebruik, wanneer het product niet met het betreffende account is gekocht of wanneer wij constateren dat de review niet echt is.
Overige vragen
  • U kunt voor overige vragen contact opnemen met onze klantenservice door te bellen naar 0174-622721 of te mailen naar info@aluminiumopmaat.nl