I.v.m. onze nieuwe webshop zijn wij vandaag telefonisch beperkt bereikbaar.

Veelgestelde vragen

Bestellen
  • Op de pagina stap voor stap staat omschreven hoe u een bestelling kunt plaatsen.

  • U kunt proberen een stap terug te gaan in de webshop. Vaak kunt u weer verder gaan met uw bestelling. Indien dit niet werkt en de webshop functioneert niet goed, dan vragen wij u dit aan ons te melden via het contactformulier.
  • Als u niet via de webshop kunt bestellen kunt u ook een bestelling buiten de webshop om plaatsen. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar info@aluminiumopmaat.nl met uw bestelling en n.a.w. gegevens. De klantenservice stuurt u in dat geval een factuur voor uw bestelling, zodra deze factuur betaald is wordt uw bestelling in behandeling genomen. Indien uw bestelling alleen producten bevat welke op de webshop te bestellen zijn wordt er € 5,- administratiekosten in rekening gebracht.
  • Nadat uw bestelling is afgerond en/of de betaling is voldaan, wordt het aluminium product voor u op maat gemaakt. U kunt daarom niet meer van uw bestelling afzien. Indien u in het bestelproces nog voor de online betaling/afronding bent, kunt u het bestelproces annuleren door uit te loggen, naar de homepage te gaan of de site te verlaten. Uw gegevens worden dan niet opgeslagen.
  • Nadat uw bestelling is afgerond en/of de betaling is voldaan, kunt u uw bestelling niet meer wijzigen. Na overleg met de klantenservice kunt u eventueel extra producten toevoegen. Wanneer dit nog mogelijk is wordt u geïnstrueerd hoe u de extra producten kunt bestellen.
Betalen
  • Aluminiumopmaat.nl werkt met MultiSafepay als betrouwbare betalingsprovider. U kunt kiezen uit verschillende betaalmethoden, als: iDEAL, creditcard en overboeking. Indien u geen betaling via internet kunt voldoen, kunnen uw pakketten ook verstuurd worden onder Rembours. Daarmee wordt de betaling aan uw voordeur (geen postbusadres) geregeld. Onze koerier incasseert remboursbedragen tot € 500,- en maakt het geïnde bedrag, aan Aluminiumopmaat over.  De kosten voor rembours inclusief verzendkosten kunnen wij pas bepalen zodra de bestelling onder rembours bij ons bekend is. Deze prijzen zijn namelijk afhankelijk van het gewicht van het totaalpakket, de pakketafmeting wanneer deze ingepakt is en de rijafstand en kunnen oplopen tot ca. € 300,- excl. BTW.
  • Ja dit is mogelijk. U kunt dan kiezen voor een rembours zending, hiermee betaald u contant bij levering aan de deur. Dit is echter wel een relatief dure leveringsoptie. U kunt eventueel ook kiezen voor afhalen op onze locatie in Maasdijk (NL) waarbij u ook voor de betaalmethode PIN kunt kiezen. U betaald uw bestelling met pinbetaling bij afhalen. Let op hierbij is contante betaling geen optie.
  • Tijdens het bestelproces kunt u uw bedrijfsnaam en BTW-nummer invoeren. Wanneer u een BTW-nummer heeft ingevoerd voordat u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u automatisch een BTW-factuur per e-mail na afronding en betaling van uw bestelling.
  • Om uw bestelling netjes en onbeschadigd afgeleverd te krijgen, dienen alle pakketten aan bepaalde verpakkingseisen te voldoen. Wij rekenen hiervoor € 2,50 per bestelling.
Levertijden
  • De levertijd van de producten staan vermeld bij de productomschrijving en onderaan in het invulvak. Daarnaast wordt de totale levertijd van uw bestelling getoond in de winkelwagen onder het knopje ‘Ga door naar afrekenen’.
  • Helaas is dit niet mogelijk. Tegenwoordig zijn nagenoeg alle bestellingen spoed en ontstond er een wachtrij voor spoedbestellingen. Wij proberen alle bestelling zo spoedig mogelijk te leveren.
Verzenden & afhalen
  • Wij geven de meeste producten mee met onze koeriersdienst. Wanneer uw pakket voldoet aan de eisen voor een zending met track & trace ontvangt u naast de verzendbevestiging ook een track & trace code per e-mail. Wanneer uw pakket niet voldoet aan de eisen voor een track & trace zending wordt deze door onze koerier zonder track & trace code geleverd. Dit is voornamelijk bij de wat grotere pakketten. Er dient in dat geval ten alle tijden iemand op het adres aanwezig te zijn. Een dag voor levering wordt u per e-mail op de hoogte gebracht van uw levering. Om uw pakket ongeschonden te leveren worden uw producten voldoende ingepakt. Onder Verzendservice vindt u meer informatie over de wijze van verzenden.
  • Wij bieden niet bij alle pakketafmetingen een track and trace service aan. Via de e-mail wordt u op de hoogte gehouden van uw bestelling. Wanneer uw pakketafmeting voldoet aan de eisen van de distributie met track & trace, krijgt u een track & trace code zodra uw pakket in het bezit is van onze koerier. Hiermee kunt u het pakket tijdens het transport volgen. Onder Verzendservice vindt u meer informatie over de wijze van verzenden.
  • Indien u tijdens het bestelproces heeft gekozen voor afhalen van uw bestelling, ontvangt u van ons een e-mail zodra uw bestelling gereed is. In dit e-mailbericht staat het adres vermeld waar u de producten kunt komen afhalen. Bij contact staan ook de twee mogelijke afhaaladressen in Maasdijk (NL) en Westmalle (BE) vermeld inclusief de openingstijden.
  • Indien u in het bestelproces heeft gekozen voor afhalen, maar dit door omstandigheden niet lukt, kunt u alsnog uw aluminium producten laten bezorgen. Stuurt u ons een verzoek via het  contactformulier. Wij kunnen u een factuur sturen van het nog te vorderen bedrag en na ontvangst van betaling zullen wij uw producten per koerier toesturen. LET OP!: aan verzending zitten extra kosten verbonden.
Retourneren
  • Onze artikelen kunnen niet worden geretourneerd. De aluminium producten maken wij voor u op maat naar de maten die u opgeeft. Indien u een klacht heeft over het aluminium product of als er sprake is van schade, dan verzoeken wij u het contactformulier in te vullen. Wij nemen dan snel contact met u op en zullen met een gepaste oplossing komen.
  • Voor producten die op maat gemaakt worden, geldt geen herroeppingsrecht. Zie artikel 10 van de algemene voorwaarden.
Garantie
  • Voor onze aluminium producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Reclamering van uiterlijk waarneembare gebreken dient u schriftelijk dan wel per mail bij ons in te dienen, zo spoedig mogelijk na levering van het materiaal. Onverminderd de wettelijke rechten die u heeft, geven wij 6 maanden garantie op de geleverde materialen. De garantie houdt in dat we de gebreken herstellen en/of u de bestelling (gedeeltelijk) opnieuw toesturen of u een evenredig deel van het factuur bedrag retourneren. Geen garantie wordt gegeven zodra gebreken het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig gebruik, niet of onjuist onderhoud en bij installatie, montage, wijziging of reparatie door opdrachtgever of door derden.
  • Mocht u een klacht hebben, dan vinden wij dat bijzonder vervelend voor u. Wij verzoeken u een mail te sturen naar klachten@aluminiumopmaat.nl, zodat wij samen met u tot een passende oplossing kunnen komen. Uw klacht wordt binnen 1 week beantwoord. Indien wij er samen niet uitkomen, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag ( www.sgc.nl). Ook kunt u zich wenden tot de geschillencommissie of het Europese online geschillenplatform (ODR). Voor meer informatie hierover verwijzen wij u door naar de websites van de Geschillencommissie en het ODR.
Account
  • Een account kunt u op twee manieren aanmaken.
    • Via het knopje ‘account’ in de gele balk komt u op de inlogpagina. Hier kunt u kiezen voor ‘account aanmaken’ om een nieuw account aan te maken. Voer vervolgens de verplichte gegevens in en een door uzelf verzonnen wachtwoord. Wanneer u op ‘Verstuur’ klikt is uw account aangemaakt. Alle overige gegevens kunt u direct in uw account aanvullen.
    • Tijdens het bestelproces kunt u ook het account aanmaken. U vult tijdens het bestelproces uw gegevens in waaronder ook een door uzelf verzonnen wachtwoord. Uw account wordt dan echter niet direct aangemaakt. Pas wanneer u de bestelling helemaal heeft gecontroleerd en afgerond wordt uw account definitief.
Producten
  • Ja, voor de meeste grote bestellingen kunt u een offerte aanvragen, wij zullen dit bij het binnenkomen van uw aanvraag beoordelen. U kunt daarnaast ook een offerte opvragen indien u afwijkende maten of bijzondere aluminium constructies wenst te bestellen. Hiervoor gebruikt u het contactformulier.
  • Wilt u meer dan wij online bieden? Mail ons dan via het contactformulier. Wij zullen in dat geval de mogelijkheden voor u bekijken en u eventueel een offerte aanbieden.
Overige vragen
  • U kunt voor overige vragen contact opnemen met onze klantenservice door te bellen naar 0174 622 721 of te mailen naar info@aluminiumopmaat.nl