I.v.m. onze nieuwe webshop zijn wij vandaag telefonisch beperkt bereikbaar.

Veelgestelde vragen

Bestellen
  • Op de pagina stap voor stap staat omschreven hoe je een bestelling kunt plaatsen.

  • Je kunt proberen een stap terug te gaan in de webshop. Vaak kan je weer verder gaan met jouw bestelling. Indien dit niet werkt en de webshop functioneert niet goed, dan vragen wij je dit aan ons te melden via het contactformulier.
  • Als je niet via de webshop kunt bestellen kan je ook een bestelling buiten de webshop om plaatsen. Je kunt hiervoor een e-mail sturen naar info@aluminiumopmaat.nl met jouw bestelling en n.a.w. gegevens. De klantenservice stuurt je in dat geval een factuur voor jouw bestelling, zodra deze factuur betaald is wordt jouw bestelling in behandeling genomen. Indien jouw bestelling alleen producten bevat welke op de webshop te bestellen zijn wordt er € 6,05 incl. BTW. administratiekosten in rekening gebracht.
  • Nadat jouw bestelling is afgerond en/of de betaling is voldaan, wordt het aluminium product voor jou op maat gemaakt. Je kunt daarom niet meer van jouw bestelling afzien. Indien je in het bestelproces nog voor de online betaling/afronding bent, kun je het bestelproces annuleren door uit te loggen, naar de homepage te gaan of de site te verlaten. Jouw gegevens worden dan niet opgeslagen.
  • Wanneer wij de status veranderen naar 'in productie' is wijzigen en/of annuleren niet meer mogelijk. Na overleg met de klantenservice kun je eventueel extra producten toevoegen. Wanneer dit nog mogelijk is word je geïnstrueerd hoe je de extra producten kunt bestellen.
  • Voor bestellingen onder de € 50,00 exclusief btw wordt een kleine order toeslag van € 7,50 exclusief btw toegepast. Deze toeslag is bedoeld om de opstartkosten te dekken, zodat we ook kleine bestellingen kunnen blijven aanbieden.
Betalen
  • Aluminiumopmaat.nl werkt met MultiSafepay als betrouwbare betalingsprovider. Je kunt kiezen uit verschillende betaalmethoden, als: iDEAL, creditcard en overboeking. Indien je geen betaling via internet kunt voldoen, kunnen jouw pakketten ook verstuurd worden onder Rembours. Daarmee wordt de betaling aan je voordeur (geen postbusadres) geregeld. Onze koerier incasseert remboursbedragen tot € 250,- incl. BTW en maakt het geïnde bedrag, aan Aluminium op Maat over.  De kosten voor rembours inclusief verzendkosten kunnen wij pas bepalen zodra de bestelling onder rembours bij ons bekend is. Deze prijzen zijn namelijk afhankelijk van het gewicht van het totaalpakket, de pakketafmeting wanneer deze ingepakt is en de rijafstand en kunnen oplopen tot ca. € 250,- incl. BTW.
  • Ja dit is mogelijk. Je kunt dan kiezen voor een rembours zending, hiermee betaal je contant bij levering aan de deur. Dit is echter wel een relatief dure leveringsoptie. Je kunt eventueel ook kiezen voor afhalen op onze locatie in Maasdijk (NL) waarbij je ook voor de betaalmethode PIN kunt kiezen. Je betaald jouw bestelling met pinbetaling bij afhalen. Let op hierbij is contante betaling geen optie.
  • Tijdens het bestelproces kun je jouw bedrijfsnaam en BTW-nummer invoeren. Wanneer je een BTW-nummer hebt ingevoerd voordat je een bestelling heb geplaatst ontvang je automatisch een BTW-factuur per e-mail na afronding en betaling van jouw bestelling.
  • Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.
Levertijden
  • De levertijd van de producten staan vermeld bij de productomschrijving en onderaan in het invulvak. Daarnaast wordt de totale levertijd van jouw bestelling getoond in de winkelwagen onder het knopje ‘Ga door naar afrekenen’.
  • Helaas is dit niet mogelijk. Tegenwoordig zijn nagenoeg alle bestellingen spoed en ontstond er een wachtrij voor spoedbestellingen. Wij proberen alle bestelling zo spoedig mogelijk te leveren.
Verzenden & afhalen
  • Wij geven de meeste producten mee met onze koeriersdienst. Wanneer jouw pakket voldoet aan de eisen voor een zending met track & trace ontvang je naast de verzendbevestiging ook een track & trace code per e-mail. Wanneer jouw pakket niet voldoet aan de eisen voor een track & trace zending, wordt deze door onze koerier zonder track & trace code geleverd. Dit is voornamelijk bij de wat grotere pakketten. Er dient in dat geval ten alle tijden iemand op het adres aanwezig te zijn. Een dag voor levering word je per e-mail op de hoogte gebracht van jouw levering. Om jouw pakket ongeschonden te leveren worden jouw producten voldoende ingepakt. Onder Verzendservice vind je meer informatie over de wijze van verzenden.
  • Wij bieden niet bij alle pakketafmetingen een track and trace service aan. Via de e-mail word je op de hoogte gehouden van jouw bestelling. Wanneer jouw pakketafmeting voldoet aan de eisen van de distributie met track & trace, krijg je een track & trace code zodra jouw pakket in het bezit is van onze koerier. Hiermee kun je het pakket tijdens het transport volgen. Onder Verzendservice vind je meer informatie over de wijze van verzenden.
  • Indien je tijdens het bestelproces hebt gekozen voor afhalen van jouw bestelling, ontvang je van ons een e-mail zodra jouw bestelling gereed is. In dit e-mailbericht staat het adres vermeld waar je de producten kunt komen afhalen. Bij contact staan ook de twee mogelijke afhaaladressen in Maasdijk (NL) en Westmalle (BE) vermeld inclusief de openingstijden.
  • Indien je in het bestelproces hebt gekozen voor afhalen, maar dit door omstandigheden niet lukt, kun je alsnog jouw aluminium producten laten bezorgen. Stuur ons hiervoor een verzoek via het  contactformulier. Wij kunnen jou een factuur sturen van het nog te vorderen bedrag en na ontvangst van betaling zullen wij jouw producten per koerier toesturen. LET OP!: aan verzending zitten extra kosten verbonden.
Retourneren
  • Het grootste deel van onze artikelen kunnen niet worden geretourneerd. De aluminium producten maken wij voor jou op maat naar de maten die jij opgeeft. Indien je een klacht hebt over het aluminium product of als er sprake is van schade, dan verzoeken wij je het contactformulier in te vullen. Wij nemen dan snel contact met jou op en zullen met een gepaste oplossing komen.
  • Voor producten die op maat gemaakt worden, geldt geen herroeppingsrecht. Zie artikel 10 van de algemene voorwaarden.

    Voor producten met standaard afmetingen geldt het volgende:

    Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    Gevolgen van de herroeping
    Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

    Ons retouradres
    Aartsdijkweg 9-11
    2676 LE Maasdijk
    Nederland

    Jij bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Garantie
  • Voor onze aluminium producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Reclamering van uiterlijk waarneembare gebreken dien je schriftelijk dan wel per mail bij ons in te dienen, zo spoedig mogelijk na levering van het materiaal. Onverminderd de wettelijke rechten die je hebt, geven wij 6 maanden garantie op de geleverde materialen. De garantie houdt in dat we de gebreken herstellen en/of je de bestelling (gedeeltelijk) opnieuw toesturen of je een evenredig deel van het factuur bedrag retourneren. Geen garantie wordt gegeven zodra gebreken het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig gebruik, niet of onjuist onderhoud en bij installatie, montage, wijziging of reparatie door opdrachtgever of door derden.
  • Mocht je een klacht hebben, dan vinden wij dat bijzonder vervelend voor je. Wij verzoeken jou een mail te sturen naar klachten@aluminiumopmaat.nl, zodat wij samen met jou tot een passende oplossing kunnen komen. Jouw klacht wordt binnen 1 week beantwoord. Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl)."
Account
  • Een account kan je op twee manieren aanmaken.
    • Via het knopje ‘account’ kom je op de inlogpagina. Hier kun je kiezen voor ‘account aanmaken’ om een nieuw account aan te maken. Voer vervolgens de verplichte gegevens in en een door jezelf verzonnen wachtwoord. Wanneer je op ‘Verstuur’ klikt is jouw account aangemaakt. Alle overige gegevens kun je direct in jouw account aanvullen.
    • Tijdens het bestelproces kun je ook het account aanmaken. Je vult tijdens het bestelproces jouw gegevens in waaronder ook een door jezelf verzonnen wachtwoord. Jouw account wordt dan echter niet direct aangemaakt. Pas wanneer je de bestelling helemaal hebt gecontroleerd en afgerond wordt jouw account definitief.
Producten
  • Ja, voor de meeste grote bestellingen kun je een offerte aanvragen, wij zullen dit bij het binnenkomen van jouw aanvraag beoordelen. Je kunt daarnaast ook een offerte opvragen indien je afwijkende maten of bijzondere aluminium constructies wenst te bestellen. Hiervoor gebruik je het contactformulier.
  • Wil je meer dan wij online bieden? Mail ons dan via het contactformulier. Wij zullen in dat geval de mogelijkheden voor je bekijken en jou eventueel een offerte aanbieden.
  • Iedereen die een product bij Aluminium op Maat heeft gekocht, kan een review achterlaten. Een aantal dagen na de levering, wordt automatisch een uitnodiging verstuurd met de mogelijkheid om een productreview te schrijven. Onze reviews worden verzameld door Kiyoh. Via deze link kun je zien wat het review beleid is.
  • Uitnodigingen voor het achterlaten van een productreview, worden alleen verstuurd naar het e-mailadres van het account waarmee een bestelling is geplaatst. Alleen met een ingelogd account kan een review worden geschreven. Alle reviews worden hierna door medewerkers van Aluminium op Maat handmatig gecontroleerd op echtheid. Hierbij wordt o.a. gecontroleerd of met het account daadwerkelijk het betreffende product is gekocht.
  • Ja, er worden zowel positieve als negatieve reviews geplaatst de website.
  • Nee, er worden geen betaalde reviews geplaatst op de website. Reviews kunnen op eigen initiatief worden geschreven (na ontvangst van een uitnodiging). Hier staat geen beloning tegenover.
  • Dit word maandelijks gecontroleerd en doorgezet naar de website.
  • Een review word niet geplaatst bij grof of beledigend taalgebruik, wanneer het product niet met het betreffende account is gekocht of wanneer wij constateren dat de review niet echt is.
Overige vragen
  • Je kunt voor overige vragen contact opnemen met onze klantenservice door te bellen naar 0174-622721 of te mailen naar info@aluminiumopmaat.nl