Bestellen
Hoe kom ik door het bestelproces? +
Op de pagina ‘stap voor stap’ staat omschreven hoe u een bestelling kunt plaatsen.
De webshop loopt vast, ben ik mijn bestelling kwijt? +
U kunt proberen een stap terug te gaan in de webshop. Vaak kunt u weer verder gaan met uw bestelling. Indien dit niet werkt en de webshop functioneert niet goed, dan vragen wij u dit aan ons te melden via het contactformulier.
Kan ik nog afzien van de bestelling? +
Nadat uw bestelling is afgerond en/of de betaling is voldaan, wordt het aluminium product voor u op maat gemaakt. U kunt daarom niet meer van uw bestelling afzien. Indien u in het bestelproces nog voor de online betaling/afronding bent, kunt u het bestelproces annuleren door uit te loggen, naar de homepage te gaan of de site te verlaten. Uw gegevens worden dan niet opgeslagen.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? +
Nadat uw bestelling is afgerond en/of de betaling is voldaan, kunt u uw bestelling niet meer wijzigen. Na overleg met de klantenservice kunt u eventueel extra producten toevoegen. Wanneer dit nog mogelijk is wordt u geïnstrueerd hoe u de extra producten kunt bestellen.
Betalen
Op welke wijze kan ik betalen? +
Aluminiumopmaat.nl werkt met MultiSafepay als betrouwbare betalingsprovider. U kunt kiezen uit verschillende betaalmethoden, als: iDEAL, creditcard en overboeking. Indien u geen betaling via internet kunt voldoen, kunnen uw pakketten ook verstuurd worden onder Rembours. Daarmee wordt de betaling aan uw voordeur (geen postbusadres) geregeld. Onze koerier incasseert remboursbedragen tot € 500,- en maakt het geïnde bedrag, aan Aluminiumopmaat over.
Kan ik ook achteraf betalen? +
Ja dit is mogelijk. U kunt dan kiezen voor een rembours zending, hiermee betaald u contant bij levering aan de deur. Dit is echter wel een relatief dure leveringsoptie. U kunt eventueel ook kiezen voor afhalen op onze locatie in Maasdijk (NL) waarbij u ook voor de betaalmethode PIN kunt kiezen. U betaald uw bestelling met pinbetaling bij afhalen. Let op hierbij is contante betaling geen optie.
Krijg ik een factuur met BTW? +
Tijdens het bestelproces kunt u uw bedrijfsnaam en BTW-nummer invoeren. Wanneer u een BTW-nummer heeft ingevoerd voordat u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u automatisch een BTW-factuur per e-mail na afronding en betaling van uw bestelling.
Betaal ik order-/afhandelingskosten? +
Om uw bestelling netjes en onbeschadigd bij u te laten bezorgen, dienen alle zendingen aan bepaalde verpakkingseisen te voldoen. Wij rekenen hiervoor € 2,50 per bestelling.
Status bestelling
Waar vind ik de status van mijn bestelling? +
Wanneer wij uw bestelling in goede orde en volledig afgerond ontvangen hebben, nemen wij uw order 'in behandeling', hiervan krijgt u per e-mail bericht. Zodra de status op 'In productie' staat heeft de werkplaats uw order in handen. Als de werkplaats uw order geheel gereed heeft wordt deze klaargemaakt voor verzending of afhalen. Ook hiervan brengen wij u per e-mail op de hoogte met daarin de verwachte leverdag. De huidige status kunt u tevens nazien in uw account onder 'Mijn bestellingen'.
Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, is mijn bestelling wel goed aangekomen? +
Als eerste willen wij u vragen na te kijken of er berichten in uw spam box terecht zijn gekomen, dit gebeurt regelmatig bij hotmail accounts. Indien dit niet het geval is kunt u ook in uw account de status van uw bestelling nazien. Wanneer deze binnen één werkdag niet op 'In productie' staat, is uw order waarschijnlijk niet goed bij ons aangekomen. U kunt in dat geval contact met ons opnemen zodat wij voor u na kunnen gaan wat er mis is gegaan en u helpen de bestelling volledig te maken.
Wordt ik op de hoogte gehouden over een statuswijziging van mijn bestelling? +
Per e-mail wordt u op de hoogte gehouden van een statuswijziging. Bij een aantal e-mail adressen kan het voorkomen dat de e-mail berichten in de spambox terecht komen. Wij raden aan de spambox ook in de gaten te houden.
Levertijden
Wat is de levertijd van mijn bestelling? +
De levertijd van de producten staan vermeld bij de productomschrijving en onderaan in het invulvak. Daarnaast wordt de totale levertijd van uw bestelling getoond in de winkelwagen onder het knopje ‘Ga door naar afrekenen’.
Kan mijn bestelling ook met spoed geleverd worden? +
Nee, helaas is dit niet mogelijk. Tegenwoordig zijn nagenoeg alle bestellingen spoed en ontstond er een wachtrij voor spoedbestellingen. Wij proberen alle bestelling zo spoedig mogelijk te leveren.
Verzenden & afhalen
Hoe wordt mijn aluminium product verzonden? +
Wij geven de meeste producten mee met onze koeriersdienst. Wanneer uw pakket voldoet aan de eisen voor een zending met track & trace ontvangt u naast de verzendbevestiging ook een track & trace code per e-mail. Wanneer uw pakket niet voldoet aan de eisen voor een track & trace zending wordt deze door onze koerier zonder track & trace code geleverd. Dit is voornamelijk bij de wat grotere pakketten. Er dient in dat geval ten alle tijden iemand op het adres aanwezig te zijn. Een dag voor levering wordt u per e-mail op de hoogte gebracht van uw levering. Om uw pakket ongeschonden te leveren worden uw producten voldoende ingepakt. Onder ‘Verzendservice’ vindt u meer informatie over de wijze van verzenden.
Kan ik mijn aluminium product volgen via track and trace? +
Wij bieden niet bij alle pakketafmetingen een track and trace service aan. Via de e-mail wordt u op de hoogte gehouden van uw bestelling. Wanneer uw pakketafmeting voldoet aan de eisen van de distributie met track & trace, krijgt u een track & trace code zodra uw pakket in het bezit is van onze koerier. Hiermee kunt u het pakket tijdens het transport volgen. Onder ‘Verzendservice’ vindt u meer informatie over de wijze van verzenden.
Waar kan ik mijn bestelling afhalen? +
Indien u tijdens het bestelproces heeft gekozen voor afhalen van uw bestelling, ontvangt u van ons een e-mail zodra uw bestelling gereed is. In dit e-mailbericht staat het adres vermeld waar u de producten kunt komen afhalen. Bij contact staan ook de twee mogelijke afhaaladressen in Maasdijk (NL) en Westmalle (BE) vermeld inclusief de openingstijden.
Ik wil de bestelling toch liever laten bezorgen, kan dat? +
Indien u in het bestelproces heeft gekozen voor afhalen, maar dit door omstandigheden niet lukt, kunt u alsnog uw aluminium producten laten bezorgen. Stuurt u ons een verzoek via het contactformulier. Wij kunnen u een factuur sturen van het nog te vorderen bedrag en na ontvangst van betaling zullen wij uw producten per koerier toesturen. LET OP!: aan verzending zitten extra kosten verbonden.
Retourneren
Kan ik mijn aluminium product retourneren? +
Onze artikelen kunnen niet worden geretourneerd. De aluminium producten maken wij voor u op maat naar de maten die u opgeeft. Indien u een klacht heeft over het aluminium product of als er sprake is van schade, dan verzoeken wij u het contactformulier in te vullen. Wij nemen dan snel contact met u op en zullen met een gepaste oplossing komen.
Heb ik recht op herroeping? +
Nee. Voor producten die op maat gemaakt worden, geldt geen herroeppingsrecht. Zie artikel 10 van de algemene voorwaarden.
Garantie
Heb ik garantie op de geleverde aluminium producten?  +
Voor onze aluminium producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Reclamering van uiterlijk waarneembare gebreken dient u schriftelijk dan wel per mail bij ons in te dienen, zo spoedig mogelijk na levering van het materiaal. Onverminderd de wettelijke rechten die u heeft, geven wij 6 maanden garantie op de geleverde materialen. De garantie houdt in dat we de gebreken herstellen en/of u de bestelling (gedeeltelijk) opnieuw toesturen of u een evenredig deel van het factuur bedrag retourneren. Geen garantie wordt gegeven zodra gebreken het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig gebruik, niet of onjuist onderhoud en bij installatie, montage, wijziging of reparatie door opdrachtgever of door derden. 
Waar kan ik mijn klacht indienen? +
Mocht u een klacht hebben, dan vinden wij dat bijzonder vervelend voor u. Wij verzoeken u het contactformulier in te vullen, zodat wij samen met u tot een passende oplossing kunnen komen. Uw klacht wordt binnen 1 week beantwoord. Indien wij er samen niet uitkomen, kunt u zich wenden tot de geschillencommissie of het Europese online geschillenplatform (ODR). Voor meer informatie hierover verwijzen wij u door naar de websites van de Geschillencommissie en het ODR.
Account
Hoe maak ik een account aan? +
Een account kunt u op twee manieren aanmaken.
  • Via het knopje ‘account’ in de gele balk komt u op de inlogpagina. Hier kunt u kiezen voor ‘account aanmaken’ om een nieuw account aan te maken. Voer vervolgens de verplichte gegevens in en een door uzelf verzonnen wachtwoord. Wanneer u op ‘Verstuur’ klikt is uw account aangemaakt. Alle overige gegevens kunt u direct in uw account aanvullen.
  • Tijdens het bestelproces kunt u ook het account aanmaken. U vult tijdens het bestelproces uw gegevens in waaronder ook een door uzelf verzonnen wachtwoord. Uw account wordt dan echter niet direct aangemaakt. Pas wanneer u de bestelling helemaal heeft gecontroleerd en afgerond wordt uw account definitief.
Producten
Kan ik een offerte opvragen voor een grote bestelling? +
Ja, voor de meeste grote bestellingen kunt u een offerte aanvragen, wij zullen dit bij het binnenkomen van uw aanvraag beoordelen. U kunt daarnaast ook een offerte opvragen indien u afwijkende maten of bijzondere aluminium constructies wenst te bestellen. Hiervoor gebruikt u het contactformulier.
Kan ik ook aluminium constructies op maat bestellen? +
Wilt u meer dan wij online bieden? Mail ons dan via het contactformulier. Wij zullen in dat geval de mogelijkheden voor u bekijken en u eventueel een offerte aanbieden.
Overige vragen
Mijn vraag staat hier niet bij. +
U kunt voor overige vragen contact opnemen met onze klantenservice door te bellen naar 0174 622 721 of te mailen naar info@aluminiumopmaat.nl

Maatwerk aluminium profielen en platen eenvoudig online kopen

Aluminium op Maat is uw betrouwbare en betaalbare specialist voor op maat gemaakte aluminium profielen en zetwerk. Via onze webshop kunt u geperforeerde platen, traanplaten, platen in een RAL kleur en vele andere aluminium platen kopen. Ook vindt u platstaf, rondstaf, diverse aluminium buizen en hoekprofielen in elk gewenste maat in ons assortiment. Dit alles binnen 7 werkdagen* bezorgd door heel Nederland en België.

Voorloper in Nederland en België

Met het unieke concept van o.a. maatwerk aluminium profielen en platen, zijn wij voorloper in zowel Nederland als België. U geeft online de afmetingen van het product aan ons door en wij doen de rest! Zo eenvoudig werkt Aluminium op Maat!

Aluminium webshop voor particulier en bedrijf

Onze aluminium webshop is gericht op zowel particulieren als bedrijven. Hierdoor kan niet alleen de doorgewinterde professional altijd het gewenste product bij ons vinden, ook de hobbyist of particulier voor een eenmalige aankoop kan bij ons terecht voor maatwerk aluminium profielen, platen, buizen, zetwerk en stafmateriaal. Uiteraard ondersteund met het gepaste advies, zodat u zeker weet dat u het juiste aluminium product bestelt. Schroom dus niet om bij vragen contact op te nemen met Aluminium op Maat.

Aluminium op Maat en social media

Wilt u inspiratie opdoen of op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van aluminium? Klik op de icoontjes en volg ons op Facebook en Pinterest voor de leukste nieuwtjes en aluminium projecten.